Monday 25 June 2012

Best cleanser in the world




Avène's Extremely Gentle Cleanser defies all natural laws of beauty products. It is extremely gentle, as the name suggests (and as every cleanser should be - remember that cleansing your skin is a crucial part of your skincare routine and you do not want to use harsh products that rip off your skin's cells) and yet it is remarkably effective. Also, I would say this is suitable for all skin types (I am always really skeptical when products are advertised as being suitable for all skin types, because I immediately think they won't be suitable for any skin type, but this one is definitely an exception). 
I tried it based on Lisa Eldridge's recommendation and I'm now on my second bottle of it and I don't see myself looking for a different cleanser any time soon (the only thing that may change is adding a Clarisonic to my cleansing routine - but that will come later when my budget allows :p). Anyway, the reality is that I would gladly change up anything in my current skincare routine apart from this cleanser, which is staying for good. 


O Extremely Gentle Cleanser da Avène desafia todas as "leis" dos produtos de beleza. É extremamente suave, como o nome sugere (e como qualquer produto de limpeza deverá ser, ninguém quer um produto demasiado abrasivo) e, ainda assim, é incrivelmente eficaz. Além disto, eu diria que é apropriado para todos os tipos de pel (eu sou sempre um bocadinho céptica em relação a produtos que dizem que são adequados para todos os tipos de pele, porque acho sempre que os que dizem que são bons para todo o tipo de pele acabam por não ser bons para nenhum, mas este produto é definitivamente uma excepção).
Experimentei-o com base numa recomendação da Lisa Eldridge e esta é o meu segundo frasco e não me vejo a procurar nenhum substituto durante muito tempo (a única coisa que poderia alterar seria adicionar um Clarisonic à minha rotina de limpeza, mas isso virá mais tarde quando o meu orçamento o permitir :p). De qualquer forma, a verdade é que eu alteraria com agrado qualquer parte da minha rotina com excepção desta pequena jóia, que vai ficar durante uns bons tempos.




Have you tried this product before? What is your favourite cleanser right now?

xoxo


Merengue



No comments:

Post a Comment

Blogger templates